Over Rehall

Rehall is een sportmerk met zijn wortels in snowboarden en surfen . Rehall maakt en ontwerpt functionele snow- en streetwear.

Onder het motto ‘Enjoy your Rides' ontwikkelt Rehall wintersportkleding welke gemaakt is van sterke, duurzame en technische materialen. De kleding is ontworpen om alle functionele eisen van een snowboarder en freestyle skier te vervullen. Binnen de volledig product range is het van belang dat de juiste prijs kwaliteit verhouding wordt gehanteerd. Allereerst krijgt de klant zo altijd waar voor haar/zijn geld en is de klant in staat om vaker op wintersport te gaan.

Hoe kunnen we de merkbeleving en consistentie van het merk Rehall verbeteren?

Aanpak

Centraal in het Rehall '14-'15 project staat hoe we de merkbeleving en consistentie van het merk Rehall kunnen verbeteren. Om dit doel te bereiken zijn we gestart met perceptie- en concurrentieonderzoek, hebben we vervolgens een concept ontwikkeld en uiteindelijk aan de slag gegaan met het ontwerp en ontwikkeling van de nieuwe website en community management. 

Hoe scoort Rehall nu eigenlijk?

We zijn gestart met een experiment om de consistentie en merkbeleving van Rehall bloot te leggen en te vergelijken met concurrenten. In dit experiment kregen kandidaten een aantal beelden te zien van verschillende merken (zonder te weten welke merken dit zijn). Per beeld kregen de kandidaten een aantal vragen voorgeschoteld om erachter te komen welke beleving deze respondenten hadden ten aanzien van het merk. Vervolgens zijn de onderlinge beelden vergeleken om te kijken in hoeverre beleving bij hetzelfde merk per beeld afweek. 

Uit de resultaten bleek dat Rehall op consistentie ver onder haar concurrenten scoorde. Daarnaast bleek ook dat de beleving bij respondenten uiteen lag vergelijken met concurrenten. Werk aan de winkel dus!

Concept en Create

Om een goed concept te ontwikkelen zijn we gestart met concurrentieonderzoek. De centrale vraag die wij onszelf afstelde was: Hoe positioneren concurrenten zich? Met een antwoord op deze vraag is het mogelijk om zelf een positie te kiezen, die past bij Rehall en differentieert van concurrenten. 

Het grote idee is uiteindelijk "Soul" geworden. Dit idee is gestoeld op lol met vrienden, respect voor de berg, liefde voor de sport en je spullen, en bovenal met een glimlach de berg afglijden. 

Webdesign

Online positionering is voor Rehall erg belangrijk omdat het oriëntatieproces van de aanschaf van snowgear zich steeds vaker online afspeelt. Een belangrijke uitdaging bij het ontwikkelen van de website is het feit dat deze pas eind 2014, voor consumenten, live gaat. Met andere woorden, we moesten keuzes en aannames maken over hoe het web er eind 2014 en 2015 uitziet. 

Buiten de online merkbeleving stond het product centraal als "held" van de website. Een leuke uitdaging dus om dit zo strak mogelijk weg te zetten.

De website is inmiddels live voor distributeurs. Geen link dus, maar wel een aantal mooie foto's.

Community Management

Naast de online positionering is het ook erg belangrijk dat positionering in de winkels en op social media consistent en effectief is. Om dit te bereiken hebben we een platform ontwikkelt voor importeurs en retailers, waar we kennis en informatie verschaffen over Rehall. Op dit platform geven we ook de juiste benodigdheden (zoals logo's, beelden en video's) om effectief marketing te voeren in eigen land. 

Buiten het communityplatform zijn we ook verantwoordelijk voor de social media campagnes van Rehall. Op deze manier kunnen we dezelfde propositie dus ook via alle digitale kanalen doorvoeren.

Wat hebben we bereikt?

  • Van Rehall een sterker merk gemaakt en een gedeelde visie gecreëerd over hoe dit merk tot uiting moet komen.
  • De propositie online effectief vertaald naar een webapp voor collectie 2014-2015.
  • De uitingen van het merk consistenter gemaakt door onder andere de inzet van het communityplatform.

Wat hebben we geleerd?

  • We hebben onder levende lijve ondervonden dat sterk onderzoek dé basis is voor succes.
  • Hoe we een sterke positie in een markt kunnen neerzetten die erg competitief is.
  • Hoe moeilijk het is om alle neuzen dezelfde kant op te hebben staan.

Parlor
Marketingbureau Breda

hello@parlor.nl

Bezoekadres

Markendaalseweg 44
4811KC, Breda

Postadres

Chassésingel 39
4811HD, Breda

Meer weten of samenwerken?

Bel ons of kom langs op de Markendaalseweg voor een bak koffie en een leuk gesprek.